Recepcja jest jednym z najważniejszych miejsc w całym budynku, jeśli nie najważniejszym.

To tutaj ludzie po raz pierwszy wejdą do budynku i to tutaj odniosą pierwsze wrażenie. Jeśli to wrażenie jest negatywne, bardzo trudno będzie zmienić ich zdanie. Mogą nawet zdecydować się opuścić budynek i nie zajmować się nim dalej. Jeśli jednak wrażenie jest pozytywne, zazwyczaj można liczyć na owocne doświadczenia.

Nowoczesne projekty biur często koncentrują się na głównym biurze, ale prawda jest taka, że jeśli chcesz odnieść sukces w biznesie, musisz zwrócić uwagę na swoją recepcję. Jeśli chcesz, aby Twoja recepcja była tak imponująca, jak to tylko możliwe, sprawdź tę infografikę, aby zapoznać się z kilkoma pomysłami.

Źródło - https://www.entrepreneur.com/article/243927

Tak jak ważne jest, aby wiedzieć, jak stworzyć imponującą recepcję, tak samo ważne jest, jeśli nie bardziej, aby wiedzieć, czego nie robić.

Oto pięć elementów wyposażenia recepcji, które nigdy nie powinny "uświetnić" Twojej przestrzeni.

Recepcja jest bezobsługowa

Na recepcji powinien być ktoś przez cały czas. Jeśli recepcja ma zrobić sobie przerwę, powinna mieć w tym czasie zastępstwo. Jeśli recepcjonista jest chory, ktoś powinien zająć jego miejsce.

Recepcjonista jest niemiły lub pyskaty

Rola recepcjonisty nie jest łatwa. Wszyscy miewamy złe dni, kiedy nie mamy ochoty być dla nikogo mili, ale recepcjonista nie może tego okazać. Jeśli w jakikolwiek sposób jest nieuprzejmy lub niemiły, przyczyni się to do powstania bardzo negatywnego pierwszego wrażenia.

Rozlane płyny nie są sprzątane

Wszelkie rozlane płyny w recepcji powinny być natychmiast sprzątnięte, a do czasu ich wyschnięcia należy umieścić tam tabliczkę "mokra podłoga". Tak naprawdę ta rada dotyczy każdej części Twojego miejsca pracy! Podobnie, gdy na zewnątrz pada deszcz, jeśli masz podłogę laminowaną lub drewnianą, upewnij się, że poświęcasz jej szczególną uwagę.

Miejsce pozostaje nieuporządkowane do końca dnia

Nawet jeśli recepcja jest zajęta, nigdy nie powinna pozostawać nawet w najmniejszym stopniu nieuporządkowana. Upewnij się, że krzesła są wyprostowane, czasopisma uporządkowane, a filiżanki wyczyszczone. Recepcjonista musi regularnie sprawdzać, czy nie ma tam bałaganu. Niesprzątana recepcja to recepcja nieprofesjonalna.

Puste stoiska z napojami i przekąskami

Jeśli masz zamiar oferować napoje, np. wodę, herbatę, kawę, soki itp., upewnij się, że są one rzeczywiście dostępne! Jeśli dystrybutor wody wymaga uzupełnienia, recepcjonista powinien wezwać kogoś, kto to zrobi, gdy tylko zauważy. Jeśli na stanowisku z herbatą potrzeba więcej torebek, należy je od razu uzupełnić. Nie proponuj czegoś, a potem nie realizuj tego!

Tych pięciu zakazów obowiązujących w recepcji należy zawsze unikać. Może się to wydawać zdroworozsądkowe, ale są to rzeczy, które często są przypadkowo pomijane.